Reggel 6 órakor ébredtem. Ittam egy teát és megreggeliztem kiadósan hogy legyen mit félig megemészteni hogy a halacskák gyomrának már ne legyen túl sok dolga.
8.00 - kor horgonyt húztam és vitorlát bontottam. Ton is így tett. Elköszöntünk egymástól, tudva hogy minimum fél napot rám fog verni.
Gyönyörü napos idö volt, jó kedvel indultam neki a nagy útnak. De tudtam hogy 3-4 napig egyedül hánykolódok majd a semmi közepén.
Ton árbóca kezdett eltünni a messzeségben mivel ö csak gyorsabb. Közben felfedeztem hogy az AIS radarom nem találja a gps jelet.
Legutóbb lefagyott a Magellan készülékem és visszaállt alapbeállításra. Pechem volt mert nem tudtam hogyan kell beállítani, legutóbb Ton állította be de már ö messze
járt hogy segítséget kérjek. Próbáltam beállítani de nem ment. Úgy döntöttem hogy AIS nélkül megyek tovább, majd figyelek és kész.
Néhány óra múlva a félig megemésztett böséges reggelit kitaccsoltam a halaknak had egyenek szegények. Persze nem keveset, valószínüleg az elözö napi hamburgerböl
is volt benne. Egyszerüen dölt belölem, szerintem emelkedett is kicsit a tengerszint. Szemét kis ingyenélö halacskák.
Délutánra nyugodtabb lett a szél de a hullám nem. Nagy hullámok voltak mivel az elözö éjszaka itt tombolt a szél. Ennek az eredménye hogy a hajó hánykolódott mert
nem volt annyira erös a szél hogy egyensúlyban tartsa a hajót. A vak hullámok kegyetlenek tudnak lenni. Ezek aztán meg tudják hányatni az embert.
Estére gyengült a szél és a hullámok is tudtam hogy nyugodt éjszakám lesz. Annyira hogy este 2 órát már motorral kellett megtennem. Éjjel jött egy kis szél, tehát újra tudtam
vitorlázni aminek örültem. Persze feszült voltam és marha beteg. Enni inni nem tudtam de eröltettem hogy a gyomrom jobban legyen. Kevés eredménnyel persze.
Másnap reggel teljesen elállt a szél. Motort indítottam. Egy óra múlva kicsit felpörgött a motor. Nem tudtam mire vélni. Aztán egy 10 perc múlva megint.
Felszedtem a padlót hogy megnézzem mi történt. Arra gondoltam dugulás. De nem. Átlátszó üveg a szüröm ülepítöje és buborékokat láttam. Ez gáz. Üres a tank.
Sajnos az üzemanyagmérö óra nem müködik és nullán áll. Ezért mindig teletöltöttem a tankot és próbáltam kiszámolni mennyi lehet még benne.
Ez hogyan lehet? Tele volt és kb 100 liter. Elkezdtem számolni és bizony rájöttem hogy elszámoltam magam. Bizony elhasználtam. Valószínüleg az út folyamán az áramlatokkal
szemben többet fogyaszthat. A másik tankot kinyitottam, konkrétan tudtam hogy abban van 70 liter. A baj csak az hogy kérdés mennyit kell motorral mennem. Mi van ha végig
az elkövetkezö napokban motoroznom kell. És mi van ha rosszul számoltam és többet fogyaszt mint gondoltam. Akkor ugye nem fog kitartani.
Hogy lehetek ennyire barom hogy ekkorát hibázok???? Ez bizony nagy hiba. Minimum kellene egy 20 literes kannában külön lennie de annyira biztos voltam benne hogy
elég lesz hogy nem fordítottam rá kellö figyelmet. És nem számoltam. EZ EGY NAGY HIBA EGY HAJÓS EMBERTÖL



Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése